چگونه بادمجان سرخ می‌کنید؟


بادمجان سرخ کرده

روش‌های زیادی برای سرخ کردن بادمجان وجود ندارد ولی شیوه‌های زیادی برای برش دادن و نحوه چیدن آن دور بشقاب غذا وجود دارد.
به هر روشی که سرخ می‌کنید، حواستان باشد بادمجان ویژگی تلخ بودن خودش را از دست ندهد. فرق بادمجان با کدو همین تلخ بودنش است، پس بگذارید خود واقعیش بماند حتی اگر تلخ است. چاشنی و ادویه‌ای برای گرفتن طعم تلخ بادمجان اضافه نکنید.
می‌توانید بادمجان را حلقه، حلقه کنید. البته برای جلوه زیبای بشقاب هماهنگ با برش‌های کدو و هویج و گوجه که می‌خواهید کنار بادمجان توی نان لواش بگذارید و برای وعده ناهار یا شام میل کنید برش بزنید.
می‌توانید به صورت قطعات مستطیلی هم برش بزنید. در هر دو صورت یک نکته خیلی مهم وجود دارد، دقت کنید برش‌ها یک دست و با یک ضخامت باشند تا همه به یک اندازه سرخ شوند. جوری نباشد یکی آنقدر سرخ شود و مثل ورقه کاغذ باشد و دیگری هنوز تازه جانش گرم شود.
اگر قرار است بادمجان را برای خورشت قیمه سرخ کنید فلسفه‌اش فرق می‌کند، چون قرار است کنار بشقاب خورشتی گذاشته شود که توی آن قطعه‌های گوشت خورشتی یک اندازه است. همراه پلو زعفرانی مخلوط می‌شود و بعد از خوردن یک قاشق غذا از روی آن سالاد شیرازی خوش رنگ پایین می‌رود. جایگاه بادمجان با بشقابی که کنار هویج و کدو و گوجه است فرق می‌کند.
دو تا روش وجود دارد، بادمجان خوش فرم و کشیده‌ای تهیه کنید، بادمجان باید تازه باشد تا تعداد قسمت گوشتی آن بیشتر از قیمت تخم دارش باشد. به صورت طولی برش بزنید بعد آنها را خیلی کم در روغن سرخ کنید اجازه دهید کمی نرم بماند. بادمجان سرخ شده را روی کاغذ روغنی بگذارید تا روغن آنها گرفته شود. بیایید تا روش دیگر را بگویم. در این روش وقتی می‌خواهید پوست بادمجان را بکنید حواستان به ساقه اش باشد، بگذارید ساقه و برگ بادمجان رویش بماند. بادمجان را از طول برش بزنید این برش‌ها به تعداد ضخامت بادمجان بستگی دارد. بعد از سرخ کردن با مادمجان را با نازو عشوه کنار گوشت و لپه قیمه بگذارید.
یک نکته دیگر باید حتما بگویم، بادمجان را در انتها به بشقاب خورشت اضافه کنید بعد از ریختن آب خوش عطر خورشت روی گوشت و لپه ها بادمجان را در بشقاب بگذارید.
حالا برگردیم سراغ بادمجان‌هایی که گذاشتیم روغن آنها برود. از یک طرف شروع کنید به رول کردن سپس اسلایس بادمجان را به پشت برگردانید و باز هم رول کنید در انتها شما یک گل رز دارید حالا با نصف یک چوب خلال گل رز خود را محکم کنید تا وا نرود. سپس آنها را کنار بشقاب خورشت در همجواری گوشت های یک دست و لپه‌های خوش پخت بگذارید.

 

۱۶ خرداد ۱۴۰۱  دوشنبه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *