۲۴فروردین  ۱۴۰۰ سه شنبه

امروز قرار بود کلاس نداشته باشیم. تا بتوانیم به نظم شخصی تا اینجای کار خوب فکر کنیم.

تقریباً توانستم کلاس های این مدت را مرور کنم. ببینم راجع به چه چیزهایی حرف زدیم. تا کنون کلی چیزهای جدید و ناب یاد گرفتم. توانستم برای آنها فکر و اندیشه کنم. ولی باید بگویم که فکر کردن خالی کافی نیست. من نیازی ندارم یک دفتر پر اطلاعات داشته باشم. در حالی که در عمل به هیچ نظمی در کارهایم نرسیده باشم. اینجاست که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید آنها را دانه دانه در زندگی خودم به کار ببرم. آرام آرام ولی پیوسته به مسیر ادامه بدهم تا به آن چیزی که نیاز دارم برسم.

در کدام موقعیت بی نظمی بر روی زندگی من اثر منفی گذاشته؟

اگر نظم شخصی و ساعات مرتب و برنامه مناسب برای کارهایم داشتم، می توانستم هم به همسرم و هم به فرزندم وقت جداگانه بگذارم. تا باعث نشود که آنها به کارهای من اعتراض کنند. من اگر بتوانم کاری بکنم که روزانه چند ساعت مفید داشته باشم. دیگر لازم نبود هر ساعت از روز را وسایل کارم همراهم باشد. حا اینکه من محکوم باشم به اینکه وقتت را با نوشته هایت و به نوشتن می گذرانی. بی نظمی در انجام کارهایم توانست اثر منفی را در زندگی مشترک من بگذارد.

اگر بر روی نظم شخصی تسلط داشته باشم چه تأثیری بر زندگی و کار من می ­گذارد؟

اگر من بتوانم به نظم شخصی تسلط داشته باشم، می توانم کارها و وظایف خانه و همسرداری و مادرانگی را با کارهای نوشتن و کار شخصی خودم تنظیم کنم. تا برای اطرافیانم آزار دهند نباشد و بتوانم وقتم را مستقل و آزاد با آنها بگذرانم. این می تواند بهترین تأثیر را بگذارد و من هرچه قدر در آرامش باشم به هردو بخش زندگی ام می توانم به بهترین نحو برسم.

می دانید دقیقاً باید روی چه چیزی وقت بگذارید؟

من باید در ابتدا روی کارهایی متمرکز بشوم که وقت مرا تلف می کنند و اجازه نمی دهند من کارهایم را به موقع انجام دهم. اینکه بی نظمی را کنترل کنم.

باید بتوانم از اهمال کاری دست بردارم. به نظرم بهتر است در طول روز کارهایی را که می توانند وقت مرا تلف کنند را لیست کنم و حواسم باشد که به هیچ کدام از آن کارها نزدیک نشوم.

با مدیریت بهتر زمان و انرژی ام روابطم چگونه معقول می شود؟

بهترین روابط من رابطه با همسرم است. من دوست دارم با نظم شخصی به بهترین رابطه با همسرم برسم و بتوانم با او ساعات خوبی را داشته باشم. بتوانیم با هم دوتایی خوش بگذرانیم.

و بتوانیم کارهایمان را مشترک در کنار هم انجام دهیم.

و از بودن در کنار هم لذت ببریم و ساعاتی را که کنار هم هستیم و هرکدام کارهای جداگانه انجام می دهیم را دوست داشته باشیم بهترین استفاده را ببریم.

بی نظمی چگونه به انرژی و پول و اعتبار و اعتماد به نفس من آسیب می زند؟

وقتی می خواهم کارهایم را برنامه ریزی کنم ولی نمی توانم به نظم پایبند باشم انرژی روزم را بیهوده از دست می دهم. از اینکه نتوانستم خوب پیش بروم عصبانی می شوم و کنترل خودم را از دست می دهم.

اعتبار من پیش همسرم از بین می رود و او دیگر قبول نمی کند که من می توانم با نظم شخصی بهترین برنامه ها را برای رسیدن به اهدافم داشته باشم. او نمی تواند روی من برای انجام کارها حساب باز کند و فکر می کند من مثل همیشه نمی توانم.

اعتمادم را به خودم از دست می دهم و هربار سرخورده تر از بار قبل می شوم و فکر می کنم که من هیچ وقت به اهدافم نخواهم رسید. چون برای رسیدن به آنها تلاشی نمی کنم، نظمی ندارم. در چنین مواردی دیگران برایم به عنوان مانع عمل می کنند و چون می بینند من کاری از پیش نمی برم آنها نیز از من ناامید می شوند و مانع کارهایم می شوند.

چه چیزی مانع توجه من به انظباط می شود؟

اهمال کاری و تلف کردن بیهوده زمان

چرا تصمیم گرفتم برای تقویت نظم شخصی تلاش جدی کنم؟

چون نبودن انظباط و نظم شخصی زندگی کاری و شخصی مرا مخدل کرده و آنها را با مشکل مواجه کرده و همه چیز را به هم ریخته است.

چگونه می توانم با تعهد بیشتر به این کار ادامه بدهم؟

باید به خودم اعتماد کنم، گذشته ها را کنار بگذارم. بدانم که کار و زندگی چقدر برایم مهم هستند. بتوانم روی رفتار و موقعیت هایم تسلط کامل داشته باشم. مزاحم ها را بی رحمانه کنار بگذارم و برنامه ثابت خودم را پیدا کنم.

 

۸تیر ۱۴۰۰ سه شنبه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *